Välkommen till min nya blogg!

Stockholm 2008-03-06

Måste erkänna en sak. (Lika bra att vara ärlig nu när man kallar sig pastor)!? Jag och mina lärare i grundskolan var inte riktigt överens huruvida mina svenskakunskaper i tal och skrift svarade upp till skolans förväntningar. När jag idag 25-30 år senare sitter här vid datorn och för första gången bloggar, inser jag jag mina begränsningar. Trodde i min ungdom att jag år 2008 skulle ha en privat sekreterare eller att pc´n kunde skriva själv?? Inget av det står direkt och lurar runt hörnet.

Nej, då är det tur att man har andra förmågor. Jag är tex fortfarande snabb på skidor. Vi var med hela familjen i Österike förra veckan. Jag gjorde klart för mina söner innan resan att dom aldrig så länge jag lever kommer att åka ifrån mej!? Dom försökte, men dom fysiska lagarna är ännu så länge på min sida. 90kg pappa VS 20kg son!

Nu är vi tillbaka i verkligheten och fortsätter arbetet med Every Nation Stockholm. Vi körde igång med möten på Dieselverkstaden i Januari. Vi hyr in oss en söndag i månaden, så två samlingar har det blivit. Nästa gång vi träffas är 16e mars kl 1500. Läs gärna mer på www.myspace.com/everynationsthlm eller på facebook.

Jag har ingen aning om hur ofta man uppdaterar en blogg, men jag förmodar minst en gång i veckan, eller?

Livet..........dé é nåt dé!

//mats

Kommentarer
Postat av: Cita på framsidan ;-)

Måste bara medge att du och familjen är häftig! Stöttar er helt i ert nya kyrkprojekt! Stort lycka till med att nå ut med budskapet om Jesus på ett härligt sätt...skönt att slippa gamla mossiga vanor! Pussa familjen från mig!

2008-03-11 @ 20:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0