TORGMÖTE

Betyder det att man möter någon på ett torg? Var i Kungsan i helgen. Ganska imponerande ändå, att så många människor "kom ut". Läser man svenska tidningar och tittar på svensk tv får man lätt uppfattningen att svensk kristenhet består av, först ingen, sedan ingen, sedan........Åke Gren! Nu var det ingen av dom större mediahusen som hade tid eller möjlighet att skriva något om "prayfestivalen". Man hade fullt upp med bortsprungna katter på Hägerstensåsen. Förståligt. Ingen idé att förvänta sig något av personer som har bestämt sig för att utradera kristna värderingar ifrån svensk mark. Då är det smartare tror jag, att möta någon på ett torg. Idag är det tisdagen den 6e maj. Jesus sa, "gå ut". Vi bor i en stad med fler hundar än kristna. Om vi vill se en förändring på det, behöver vi sluta deppa för att tidningarna inte är snälla och ta vår kallelse som kristna på allvar. Livet, de e nåt de. //M

Kommentarer
Postat av: Anna Bernulf Jansson

Halloj pastor´n! Har inte tagit del av min hotmail adress på - vet inte hur länge! Inte sa Lena heller, när vi sågs sist, att du bloggade! Kul i allafall. Ändra min hotmailadress till den adress jag skrivit ovan. (Please!)

Snart dyker jag upp igen i huvudstaden, fast denna gång tänkte jag även få ett ord med pastor Lindström!!Ses snart!!

Många kramar // Anna

Ps. Det är måndagen den 5 maj..inte 6.e!!! :-) Ds.

2008-05-06 @ 16:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0