KOMMA IGÅNG!

Sitter man här igen. Tänkte öka frekvensen något på mitt bloggande. Tror det var tre månader sedan sistens?!

Hoppas den svenska sommaren har varit god emot er alla. Själva har vi som familj flödat omkring i Svearike och bl a besökt vänner och bekanta. En av veckorna var vi på Öland tillsammans med några vänner och medverkade i tältet på Löttorp.

En annan vecka var jag o frun i Frankrike utan barn. Firade tio år som gifta. Bodde på en vingård i Bourgogne. (fiiint ska de va). 10 kilometer bortanför "vår" by låg Flavigny, byn där man spelade in filmen Chocolate. När vi senare på kvällen sitter på takterassen och tittar ut över det böljande landskapet och samtidigt äter en femrätters middag med råvaror ifrån orten, inkl eget producerat vin (förlåt Hedin), mår man som göteborgarna säger. GÖTT!

Resan startade dock med en kallsup. Blev stoppad av Bosse batong i rondellen vid triumfbågen. Vi hade landat på fransk mark en timme tidigare och nu står det en polis och förklarar för mej att jag kört emot rött ljus. Jag tror iallafall att detta var innebörden av vad han sa, för han kunde ingen engelska och jag kan ingen franska så dom 280 euro han krävde mej på förhandlade jag ner till noll. Förhandlingen tog jag på svenska. orrvoar!

Nu är det dock andra baguetter. Tillbaka till verkligheten i Stockholm och forsatt arbete med Every Nation.

Skriver snart?? igen.

Livet, de e nåt de

Kommentarer
Postat av: Martin

Hej Mats!

Tack för din trevliga bloggen.

Peo snackade i början av året om ett det var en platta planerad med Every Nation STHLM, hur går det med d?

2008-08-30 @ 20:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0